Oficjalne forum gry Speedway-World

Pełna wersja: Regulamin (od 7 sezonu)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
I. Rada Ligii Miast:
Speed – aktualizacja wyników
Kamykov – przyznawanie WO
Mika1688 – uzupełnianie składów

II.Podział na ligii w Lidze Miast
1. Ekstra Liga Miast:
a) składa się z 8 klanów
b) faza zasadnicza rozgrywana jest w 14 kolejkach każdy z każdym
c) Po rundzie zasadniczej będzie faza pucharowa, która będzie miała następujący podział:
Drużyny z miejsc 1 i 2 walczą o Mistrzostwo
Drużyny z miejsc 3 i 4 walczą o brązowy medal
Drużyny z miejsc 5 i 6 walczą o 5 miejsce
Drużyna z miejsca 7 walczy o utrzymanie z 2 drużyną I LM
Drużyna z 8 miejsca bezposrednio spada niżej
Wyjątkiem jest jeśli któraś z drużyn, która była przed nimi zrezygnuje z udziału w rozgrywkach.

2. I liga Miast :
a) składa się z 8 klanów
b) sezon I LM składa się z 14 kolejek, w której każdy klan jedzie z każdym, mecz i rewanż
c) Po rundzie zasadniczej będzie faza pucharowa, która będzie miała następujący podział:
Drużyna z 1 miejsca awansuje do ELM
Drużyna z 2 miejsca walczy o awans z 7 drużyną ELM
Drużyny z miejsc 3 i 4 walczą o 3 miejsce
Drużyny z miejsc 5 i 6 walczą o 5 miejsce
Drużyna z miejsca 7 walczy o utrzymanie z 2 drużyną II LM
Drużyna z 8 miejsca bezpośrednio spada niżej

3. II liga Miast :
a) składa się z 8 klanów
b) sezon I LM składa się z 14 kolejek, w której każdy klan jedzie z każdym, mecz i rewanż
c) Po rundzie zasadniczej będzie faza pucharowa, która będzie miała następujący podział:
Drużyna z 1 miejsca awansuje do ILM
Drużyna z 2 miejsca walczy o awans z 7 drużyną ILM
Drużyny z miejsc 3 i 4 walczą o 3 miejsce
Drużyny z miejsc 5 i 6 walczą o 5 miejsce


III. Klany (zarząd i składy w klanach, ograniczenia drużyn)

1. Jeden klan musi posiadać w swoim składzie min. 4 drużyny

2. Jeśli jest to rodzina klanowa to podaje ona Prezesa oraz v-ce prezesa Rodziny klanowej oraz kapitanów każdego klanu.
a) kapitan danego klanu jest zobowiązany do kierowania swoim klanem
b) Prezes oraz v-ce prezes ma możliwość podania składu wszystkim klanom danej rodziny, bądź jest zobowiązany do tego jeśli kapitan lub z-ca kapitana danego klanu tego nie dokonają. (Oczywiście można się dogadywać miedzy sobą)
c) Prezes i v-ce prezes są jednocześnie kapitanami dowolnego klanu w rodzinie (teoretycznie tego w którym występują)

3 . Ograniczenia w składach:

a) W klanie może być zapisana dowolna ilość drużyn z dowolnych lig, lecz w składzie na mecz suma punktów występujących drużyn nie może być mniejsza niż 6 punktów gdzie:

0 pkt – Drużyna z Ekstraligii
1 pkt – Drużyna z 1 ligii
2 pkt – Drużyna z 2 ligi
3 pkt – drużyna z 3 ligii
4 pkt – drużyna z 4 ligi
5 pkt – drużyna z 5 ligi
6 pkt – drużyna z 6 ligii


b) W zgłoszonym składzie na mecz może być tylko 1 Ekstraligowiec, i w tym przypadku również jeden 1ligowiec.
Jeśli klan nie posiada drużyny z Ekstraligi może wystawić dwóch 1ligowców (jeśli takich posiada)
Czyli teoretycznie najsilniejszy dopuszczalny skład na mecz (wg punktów)
1. Ekstraliga
2. 1 liga
3. 2 liga
4. 3 liga
Lub
1. 1 liga
2. 1 liga
3. 2 liga
4. 2 liga

4. Siła pary w meczu nie jest ograniczona, jest to zależne od wyboru kapitana klanu.

IV. Zasady rozgrywek

1. Pojedynek rozgrywany jest w Piątek (godzina zależy od gospodarza meczu, jednak najlepiej by było gdyby odbywały się rano by kapitanowie mieli możliwość podania wyników wcześniej) i jest rozgrywany na zasadzie czwórmeczu.
2.Do godz. 24 w Sobotę poprzedzającą mecz, kapitan (bądź jego zastępca) klanu gości podaje 4 drużyny (po 2 drużyny w 2 meczach), które wystąpią w pojedynku. O swoim wyborze kapitan klanu gości informuje na forum (w specjalnie do tego celu założonym temacie dotyczącym tabel oraz tzw. rozpiski na mecze). Robi to według schematu:

Klan A - Klan B

1 mecz:
KA: (skrót nazwy klanu)
KB: Drużyna Gość 1 (Nick) i Drużyna Gość 2 (Nick)

2 mecz:
KA:
KB: Drużyna Gość 3 (Nick) i Drużyna Gość 4 (Nick)

3.Do godz. 24 w Niedzielę poprzedzający mecz kapitan (bądź jego zastępca) klanu gospodarzy dobiera do każdego meczu po 2 drużyny ze swojego klanu i tym samym sporządza harmonogram spotkań (kto z kim). Kapitan wybiera 2 drużyny na których torach zostaną rozegrane spotkania tym samym te drużyny zostają zobligowane do wysłania wyzwania swoim przeciwnikom na najbliższa kolejkę. O swoim wyborze kapitan klanu gospodarzy powinien podać na forum (w specjalnie do tego celu założonym temacie dotyczącym tabel oraz tzw. rozpiski na mecze). Robi to według schematu:

Klan A - Klan B

1 mecz: (Organizator: Drużyna Gospodarz lub Nick)
KA: Drużyna Gospodarz 1 (Nick) i Drużyna Gospodarz 2 (Nick)
KB: Drużyna Gość 1 (Nick) i Drużyna Gość 2 (Nick)

2 mecz: (Organizator: Drużyna Gospodarz lub Nick)
KA: Drużyna Gospodarz 3 (Nick) i Drużyna Gospodarz 4 (Nick)
KB: Drużyna Gość 3 (Nick) i Drużyna Gość 4 (Nick)

4. Podany skład musi spełniać wymagania podane w Dziale III (Klany) punkt 3

5.Organizator danego meczu "LM" ma obowiązek wysłać wyzwanie do Wtorku do godz. 24 swoim przeciwnikowi i drugiemu koledze z klanu.
Organizator powinien zorganizować turniej pod nazwą: 'LM skróty klanów mecz' np: 'LM WT vs ST 2 mecz'

6.Drużyna klanu gości, która została wyzwana na mecz w "LM" ma obowiązek przyjąć wyzwanie do Środy do godz. 24.


7. Jest możliwość wystawienia rezerwowego w przypadku gdy któraś z drużyn ma zajęty termin
a) pod warunkiem że jest to pierwsze WO dla drużyny zastępowanej
b) pod warunkiem że drużyna rezerwowa jest z tej samej lub niższej ligi co drużyna którą zastępuje (po to by nie przekroczyć minimalnego progu 6 punktów klanu na mecz)
c) niestety drużyna która jest zastępowana czyli miała zajęty termin otrzymuje WO

V. Podawanie wyników

1.Punktacja do tabeli w meczu:
Wygrana – 2 pkt
Remis – 1 pkt
Większa ilość małych pkt (Dodatkowy pkt) – 1 pkt
*Bonus – 1 pkt
Czyli za wygrany mecz możemy zyskać nawet 3 pkt a w rewanżu 4 pkt

*w przypadku kiedy jest remis w dwumeczu o bonusie decydują małe punkty, jeśli ich też jest tyle samo, bonus nie zostaje przyznany

2. Do godziny 24 w sobotę kapitanowie klanu są zobowiązani podać wyniki meczu

2. Punkty ‘X’ są zdobywane przez klany w poszczególnych czwórmeczach wg schematu
1 miejsce – 3pkt, 2 miejsce – 2 pkt, 3 miejsce – 1 pkt, 4 miejsce – 0 pkt
punkty 'y' to małe punkty zdobyte przez drużyny w danym meczu

Klan A - Klan B X:X (yy:yy)
1 mecz:
A – B x:x (y:y)
A: Drużyna Gospodarz 1 (Nick) - Drużyna Gospodarz 2 (Nick) y pkt – y pkt
B: Drużyna Gość 1 (Nick) - Drużyna Gość 2 (Nick) y pkt – y pkt
2 mecz:
A – B x:x (y:y)
A: Drużyna Gospodarz 3 (Nick) - Drużyna Gospodarz 4 (Nick) y pkt – y pkt
B: Drużyna Gość 3 (Nick) - Drużyna Gość 4 (Nick) y pkt – y pkt

* w przypadku równej ilości punktów dwóch drużyn o kolejności decyduje kolejno:
najlepszy zawodnik, ilość zwycięstw biegowych, 2 miejsc itd.


VI. Walkovery (WO)

1. WO zgłaszamy w temacie do tego wyznaczonym wg schematu:

Pojedynek: Klan A - Klan B
Mecz: Drużyna A vs Drużyna B
WO dla:
Powód:

2. WO zgłaszamy gdy: (w nawiasie przewidywana kara dla danego klanu/drużyny)
- Klan nie wystawi składu w czasie wyznaczonym (ostrzeżenie dla kapitana, jeśli 2 raz wystawi za późno to 1 WO ‘zółtą kartkę’ otrzymuje kapitan, ale za zgodą przeciwników dany mecz można odjechać)
- Jeśli klan wcale nie wystawi składu (1 WO dla kapitana i po 1 WO dla reszty drużyn)
- organizator danego meczu nie zorganizuje go lub nie wyśle zaproszenia (1 WO dla organizatora)
- Drużyna przeciwna ma zajęty termin (1 WO)
- Drużyna przeciwna nie przyjmie zaproszenia (1 WO)
- Drużyny są źle wystawione, np. suma punktów drużyn jest mniejsza niż 6 (ostrzeżenie dla kapitana, ale jest możliwość poprawienia składu)
- Walkower zgłaszamy najpóźniej do czwartku do godziny 24:00

3. Kary za WO:
- ostrzeżenie (dla kapitanów w/w za co)
- 1 WO - żółta kartka
- 2 WO - zakaz jazdy na 1 kolejke
- 3 WO - zakaz jazdy na 2 kolejki
- 4 WO - wykluczenie drużyny z rozgrywek

4. Kary klanowe:
Kara klanowa jest równoznaczna z 1 WO dla każdego zawodnika z klanu.

5. Zmiany za drużyny z WO:
a) Za drużynę która ma 2 WO, to w kolejce w której ta drużyna musi pauzować można zastosować zmianę na inną drużynę (jeśli takową klan posiada)
b) Jeśli dana drużyna posiada 3 WO, to w 1 kolejce kary nie można zastosować zmiany za tę drużynę i dany klan jedzie w trójkę. W 2 kolejce która dana drużyna musi pauzować, można już wystawić inną drużynę do składu.
c) Jeśli drużyna otrzyma 4 WO, to klan do końca rozgrywek* jedzie w meczu po 3 drużyny
* wszystkie kary kasują się po 12 kolejce tak aby w walce o poszczególne miejsca można było pojechać najmocniejszym składem

5. Jeśli WO nie zostanie zgłoszony wówczas zostaje uznany wynik 0:0, bez względu na to kto zawinił.

VII. Transfery

1. Każdy klan może dokonywać zmian w swoich składach

2. Można pozyskiwać nowe drużyny jak i zarówno usuwać je ze składu. Lecz wymóg jest taki że liczba drużyn w klanie nie może być mniejsza niż 4 drużyny.

3. Można dokonywać transferów/wypożyczeń z innych klanów:
a) Do 4 kolejki bez ograniczeń
- 1 drużyna może być wypożyczona do jednego klanu (nie może być tak że jedna drużyna przez 4 kolejki będzie w 4 różnych klanach)
b) Po 4 kolejce można wypożyczyć daną drużynę jeśli nie przejechała ona wiecej niż 50% kolejek
c) Siła rażenia klanu na dany mecz nie będzie mniejsza niż 6 pkt i będzie ograniczona jednym Eligowcem i jednym 1ligowcem, bądź dwoma 1 ligowcami
d) Po fazie zasadniczej (czyli po 10 kolejce) nie można już wypożyczać drużyn z innych klanów, dozwolone są tylko transfery z tzw. Wolnych Strzelców (czyli drużyny które nie są zapisane w żadnym klanie, bądź zostały wycofane z innego klanu i nie przejechały w nim więcej niż 50% meczów, czyli 5 kolejek)

4. Transfery/Wypożyczenia w rodzinie klanowej
a) Do 4 kolejki bez ograniczeń
- 1 drużyna może być wypożyczona do jednego klanu (nie może być tak że jedna drużyna przez 4 kolejki będzie w 4 różnych klanach)
b) Po 4 kolejce można wypożyczyć daną drużynę jeśli nie przejechała ona więcej niż 75% kolejek
c) Siła rażenia klanu na dany mecz nie będzie mniejsza niż 6 pkt i będzie ograniczona jednym Eligowcem i jednym 1ligowcem, bądź dwoma 1 ligowcami
d) Po rundzie zasadniczej można dokonać jednej zmiany w składzie (wypożyczyć drużynę z innego klanu w rodzinie jeśli ta nie przejechała więcej niż 75% meczów, czyli 7 kolejek)

VIII. Nagrody

Po zakończeniu sezonu najlepsi zostaną nagrodzeni:

1. Okrzykniecie najlepszym klanem w Lidze Miast
2. Vipami w postaci:
1 miejsce – Vip na miesiąc
2 miejsce – Vip na 2 tygodnie
3 miejsce – Vip na tydzień