Oficjalne forum gry Speedway-World

Pełna wersja: Silnik meczowy - nieprawidłowości
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3

albor

Obaj, Ząbik i Gapiński jeżdżą na silnikach 80KM
Konkrety? Ząbik ma siły 60, a Gapiński ma siły 59
Lada moment posadzę obu na 90KM
Silniki nie są dla nich za mocne.

Zresztą co "za słaby"?
Mają takie same, chyba że Gapiński jakiś wzbogacacz do baku sypie.
nie zmieniałem w silniku meczowym nic z uzyskiwanymi czasami na to jest stała klauza i jej nie zmieniam już dawno.
(2011-05-04, 17:28:45)albor napisał(a): [ -> ]Obaj, Ząbik i Gapiński jeżdżą na silnikach 80KM
Konkrety? Ząbik ma siły 60, a Gapiński ma siły 59
Lada moment posadzę obu na 90KM
Silniki nie są dla nich za mocne.

Zresztą co "za słaby"?
Mają takie same, chyba że Gapiński jakiś wzbogacacz do baku sypie.
i masz odpowiedź Ząbik ma za słaby motor
tu bym się zgodzil z swothisem ale rąbek tajemnicy doboru motorów zachowam dla siebie.jak troszke pokombinujesz to dojdziesz do tego że Ząbik będzie lepszy niż Gapiński...niewiele Ci brakuje....

albor

Chyba mi nie powiecie, że Ząbik jest za mocny na silnik 80KM i dlatego jedzie na nim słabiej niż Gapiński?
Jeśli jest tak to... jest to chore i wymaga poprawki.

??? Jestem silny, mógłbym pojechac na mocniejszej maszynie, ???
??? ale ponieważ jadę na słabszej maszynie, na takiej samej co zawodnik słabszy ???
??? to dlatego z nim przegrywam ???


To chyba nie jest normalne, że zawodnik silniejszy na takim samym silniku osiąga słabsze czasy... bo jest silniejszy.
Zły algorytm!!!
Stefik, wypowiedz się, proszę!

A swoją drogą gdy mojego super-juniora Plewczyńskiego (61 siły) posadziłem na 90KM to w pierwszym starcie skręcił kręgosłup i przez 3 tygodnie muszę sobie radzić bez niego. Pięknie nieprawdaż!?!
W niedzielę mam mecz na szczycie ligi, a tu 2 na 9 zawodników mam kontuzjowanych i ledwie skład wystawiam.
Albor to że go posadziłeś na 90 i złamał kręgosłup to nie wypływ motocykla tylko losowość bo za silny motor jak na razie nie ma zbyt dużego wpływu na rodzaj kontuzji.

Obecnie oboje moga jeżdzic podobnie na 80 KM, a niedługo Ząbik może śmiało wbić na 90 KM.

albor

A co z poglądem że Ząbik jedzie słabiej na 80KM bo jest za silny na ten silnik
a Gapiński jest lepiej spasowany na tym samym silniku i jedzie na nim lepiej???

Ma rację bytu taki pogląd czy nie?
Ma racje a jak wyglada nawierzchnia? bo na normalnej jest większa losowość od skili ?

i jak wyglada zuzycie i wytrzymałośc motocykli?

albor

To do **** z takim algorytmem,
że silniejszy zawodnik jedzie słabiej na słabszym silniku
niż słabszy zawodnik na takim samym silniku.
To jest bez sensu i musisz to zmienić.

Jadę teraz na grząskim, a zużycie silników jest minimalne
Ząbik ma silnik o wytrzymałości 97%, a Gapiński 96%
tym bardziej Gapiński powinien być słabszy.

To jest bubel stefik
Źle pomyślane!

//Może i masz racje ale bez przesady nie obrażamy na forum. Krychu
co do tych silników tego,że zawodnik jedzie słabo bo ma za słaby motor to zgodze się z Alborem

albor

Problem jest namierzony. Diagnoza jest następująca:

Zawodnik z siłą 60 na silniku 80KM jedzie słabiej od zawodnika z siłą 59.

Stefik! To jest efekt przyjęcia złego rozwiązania naliczania siły zawodnika do mocy silnika!
To jest błąd!
Ciekaw jestem czy zamierzasz coś z tym zrobić.
???
Dla silnika 80 KM:

JEŚLI (MOC=80 i SIŁA < 60 ){
zmienna = 60- siła
}
zmienna2 = zmienna/100;

i tyle części setnych, dziesiętnych dodawanych jest do czasu.

Inny przykład:
JEŚLI (MOC=120 i SIŁA < 80 ){
zmienna = 80- siła
}
zmienna2 = zmienna/100;

Czyli dając zawodni motor 80 KM (przykł. 1), a dając motor 120 KM powinna być spora roznica.

Przyznaję że jest małe nie dociągnięcie bo obecnie losowana jest stała toru np: 56 sek i do tego dodawana jest liczba z zakresu 0-1.5 z wieloma liczbami po przecinku i to stanowi czas zawodnika.

Niedługo będę przygotowywał nowy silnik który będzie miał większe znaczenie skili do osiągniętego czasu i zmodernizowany system.

albor

Patrząc na to zastanawiam się jak w tej sytuacji realizujesz czas na starcie biegu, na poszczególnych okrążeniach, a jak wyprzedzanie i zmiany pozycji na dystansie. To na pewno złożone zagadnienie.

Wydaje mi się że współczynnik siły zawodnika do mocy silnika powinien mieć decydujący wpływ na to jak zawodnik wykorzystuje moc silnika (na ile panuje nad maszyną).
Taki współczynnik skorelowany z siłą silnika powinien dawać efekty opłacalności wyboru silników wg zakładanych przedziałów. To dość subtelne do określenia.
Np. w SM tabela taka ma nieregularne przedziały (szerokości przedziałów siły dla poszczególnych silników są różne) co sugeruje, że jest to tam inaczej rozwiązane.

Mogę się pobawić w excelu próbując określić funkcję o argumentach siły i mocy wyliczającą wartości wynikowe określające opłacalność poszczególnych silników.
Zobaczę co mi z tego wyjdzie. Może to Tobie w czymś pomoże.
Niedługo bede robił testowy silnik i wtedy zwiększę wpływ motocykla. Zwiększę czasy zawodników a zmniejszę stałe biegowe.

Źle się wyraziłem w poprzedni poście ja liczę stała startu np te 6 sek, do tego dodaje najpierw start, potem stała okrążenia 12 sek + czas startu + czas zawodnika liczony ze skili i 2,34 kolko tak samo.

albor

Pobawiłem się i mam efekty.
Jeśli podstawa naliczania czasu byłaby skonstruowana wg takich założeń to nie występowałby problem przedstawiony w tym poście.

Wstawiam screen z fragmentem tabeli i wykresem przedstawiającym zależności miedzy siłą zawodnika, mocą silnika a prędkością bazową.
Każdy wykres to silnik o innej mocy w KM.
Całość opisuje jedna funkcja (średnio złożona).
Czy jesteś zainteresowany?

[Obrazek: mocSW.jpg]

Jeśli nie chcesz by wszyscy widzieli przedziały siły dla silników to ściągnij sobie JPGa a screen usuń z forum.
Stron: 1 2 3