Oficjalne forum gry Speedway-World

Pełna wersja: Ekonomia w grze
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Chciałbym porozmawiać na temat sytuacji ekonomicznej gry i możliwych modyfikacji.

Temat rozpoczęty w innym wątku ale sedno sprawy przeniosłem tutaj gdyż jest to właściwsze miejsce (za sugestią Jack`a)

Co do propozycji uzdrowienia finansów,podstawowa rzecz to:

- zablokowanie a wręcz wyeliminowanie wystawiania zawodników bootów. Aby nie powodować deflacji. To bardzo niebezpieczne zjawisko w ekonomii, które powoduje recesję a w grze marazm, stagnację.

- wprowadzenie zróżnicowanych wypłat w zależności od wartości skilli i promowanie multi skilli czyli:

gracz mający zawodnika o notach 90,90,90,60,60 zapłaci zdecydowanie wyższą wypłatę od gracza posiadającego: zawodnika o notach 78,78,78,78,78. To da możliwość manewrów i zastanowienia się czy warto pompować w jeden skill czy lepiej zrównoważona opcja kilku skilli.

Najłatwiej ustalic to tak iż pensja uzależniona jest od najwyższego skilla i w pewnym % dodana od pozostałych skilli. Przykład:

Gracz 1: 90,90,90,60,60

Pensja: za skill 90 - 20 tyś, drugi skill też 90 więc 50% od 20 tyś, trzeci skill też 90 więc 25% od 20 tyś, czwarty skill 60 więc: 15% od np. 5 tyś, 5 skill też 60 więc 5% od 5 tyś - co daje sumę: 20+10+5+0,75+ - 0,25 = 36 tyś tygodniówka za takie gracza

Gracz 2: 78,78,78,78,78

Pensja: za skill 78 - 10 tyś, drugi skill 78: 50% od 10 tyś, trzeci skill 78, 25% od 10 tyś, czwart skill 78, 15% od 10 tyś, piąty skill 78 czyli 5% od 10 tys. Suma: 10+5+2,5+1,5+0,5 = 19,5 tyś

Jak widać średnia ta sama a wypłata zdecydowanie inna. Wtedy jest wybór, tworzę killera na dany rodzaj toru ale płącę słono (skoro to gwiazda) czy lecę w sposób zbalansowany i tworzę zawodnika uniwersalnego.

Kwestia kibiców na meczu powinna być uzależniona od FAN clubu a to od passy drużyny i poziomu rozrywkowego. To rozwiąże problem opłacalności awansu do wyższej ligi.

Co do sponsorów tutaj trzeba by było pomyśleć jakie kwestie finansowe by wchodziły w grę. Nie mam tak na szybko pomysłu czy sposnsoring powinien przynosić ogólny zysk drużynie na poziomie 30% czy 50% ogólnych dochodów.

anonim-04

A dlaczego ktos mi ma narzucac jak ja mam sobie zawodnika trenowac?
To nie jest w żaden sposób narzucane.

Zawodnik taki jak Pedersen więcej zarabia od Jabłońskiego nie przez wzgląd na ładne oczy a na umiejętności, które ma wyższe.

anonim-04

Chcial zarabiac wiecej ale zarabiaja tyle samo jesli w lesznie nie zarobi mniej

MarekAureliusz

Moim zdaniem jakiś odpływ gotówki w tej grze jest potrzebny. Realizuje się przez wysyp - jak dla mnie ok, można sobie zwmocnić skład zawodnikami, którzy by zniknęli tylko dla tego, że ich klub przepadł. Bez sensu to eliminować.

Ale wracając do finansów. Dochody z meczów też są przecież brane z "powietrza" i są znacznie większe niż odpływ, jeśli pominąć wysyp. No bo co pozostaje? pensje i opłata za stadion. Czyli powiedzmy jakieś 100 tys. tygodniowo (mniej więcej mój przypadek). A jaki mamy dochód? Lekko licząc jakieś 500 tys na dwa tygodnie, zakładając jedną ligówkę.

Usunięcie odpływu skończy się inflacją.

Co do pensji, jak najbardziej się zgadam, tym bardziej że generalnie wiadomo jakie skille są ważne, jakie mniej. tylko że jest jedno ALE. To wszystko było dyskutowane przed wprowadzeniem nowej wersji, jakoś wtedy żadnego z Twoich pomysłów nie widziałem, a szkoda, bo to jest akurat dobre.
Więcej czy mniej kwestia sporna, ale na pewno zdecydowanie więcej od np. Jabłońskiego.

A tutaj tego brak.

(2013-12-06, 20:56:35)MarekAureliusz napisał(a): [ -> ]Moim zdaniem jakiś odpływ gotówki w tej grze jest potrzebny. Realizuje się przez wysyp - jak dla mnie ok, można sobie zwmocnić skład zawodnikami, którzy by zniknęli tylko dla tego, że ich klub przepadł. Bez sensu to eliminować.

Ale wracając do finansów. Dochody z meczów też są przecież brane z "powietrza" i są znacznie większe niż odpływ, jeśli pominąć wysyp. No bo co pozostaje? pensje i opłata za stadion. Czyli powiedzmy jakieś 100 tys. tygodniowo (mniej więcej mój przypadek). A jaki mamy dochód? Lekko licząc jakieś 500 tys na dwa tygodnie, zakładając jedną ligówkę.

Usunięcie odpływu skończy się inflacją.

Co do pensji, jak najbardziej się zgadam, tym bardziej że generalnie wiadomo jakie skille są ważne, jakie mniej. tylko że jest jedno ALE. To wszystko było dyskutowane przed wprowadzeniem nowej wersji, jakoś wtedy żadnego z Twoich pomysłów nie widziałem, a szkoda, bo to jest akurat dobre.


Wydatki w grze mogą i powinny być regulowane w dużym stopniu utrzymaniem składu czyli mi.in wypłatami, jeśli one byłby zmodyfikowane to nie miałbyś inflacji.

Co do pomysłów, pracuje w takiej branży że raz mam czasu więcej raz mniej. Teraz czas przestoju więc więcej go będzie.

MarekAureliusz

No dobra, to czekamy na pomysły na odpływ gotówki w innej formie, bo tylko pozbycie się wysypu i inne pensje na pewno nie wystarczą.

W tej formie pomysł nie ma racji bytu, czekam na rozwój sytuacji.
Dlaczego nie ma racji bytu?

Chcąc utrzymać drużynę w TOP ekstralidze teraz koszt wypłat oscyluje w granicy 50 tyś tygodniowo. Po zmianach mogłby ten sam gracz płacić nawet 300-400. I wtedy zyski bilnsują straty.

I decydujesz czy idziesz tym torem i wychodzisz na zero licząć na nagrody pieniężne za puchar i wygraną ligi czy też modyfikujesz team aby przynosił zyski cotygodniowe.

Ja tego nie wymysliłem Uśmiech to sprawdzony mechanizm w grze , która ma kilkanascie lat .
Żużel to nie ekonomia i większość graczy wie jakie skille są najważniejsze więc ja nie widzę by uzależniać pensje wysokości najwyższego skillu a od średniej
Manager - jest typem gry ekonomicznej.

Jeśli nie chcemy ekonomi to pograjmy w symulacje na torzeUśmiech

A żużel to przede wszyskim ekonomia. Co podałem przykłąd z Pedersenem i Jabłońskim.
No wszystko ładnie ale nie w tej grze gdzie mega wpływ mają 3 skile które wszyscy znamy i nie sądzę że ktoś szedł by w inne mając mniejszą pensję więc na realia tej gry to to odpada
co do wysypu też się nie zgadzam bo gdzie ja potem kupię zawodników aktualnie jakieś 50/50 mam z wysypu i z sezonu zawodników usuńmy wysp a dopiero zobaczysz jak ceny polecą. Dzięki wysypowi przed nim i po nim można tanio kupić zawodników a w nim samym to loteria, fajna loteria

(2013-12-06, 21:21:17)pj007 napisał(a): [ -> ]Manager - jest typem gry ekonomicznej.

Jeśli nie chcemy ekonomi to pograjmy w symulacje na torzeUśmiech

A żużel to przede wszyskim ekonomia. Co podałem przykłąd z Pedersenem i Jabłońskim.

skoro to ekonomia to dlaczego ubolewałeś wcześniej nad karami za brak składu?
Jesli chodzi o kary to wysokość nieporównywalna do uzyskiwanych dochodów. Jeśli kotś w czwormeczu nie chce wziasc udział niż pierwotnie zakładał to jego wybór. Rozrywki te nie mają wpływu na punktację w lidze.

Jack, albo robimy coś na poważnie albo domek z kart. Albo bierzemy się porządnie za ekonomie gry albo udawajmy dalej że jest super fajnie i ok. I za kilka sezonów będzie połowa z nas. Co do ważności skilli.

To najprawdopodobniej wolałbym aby moj zawodnik miał głowny skill na poziomie np 83 i resztę skilli wysokich niż skill na 90 a mniej ważne na poziomie niższym. Wszystko zależy od różnicy w pensjach.
Teraz to są już tylko klepanie Uśmiech. Nie ma nic z taktyki i strategi. Tylko klepanie siła, prowadzenie, technika i czasami start. I tak aż do osiągnięcia maksa.
Ale moi przyszli juniorzy 16 latkowie będą wychodzili z 2 skilami na poziomie ok 80-85 i bym musiał od razu fortunę na pensje przeznaczyć?
Wszystko zależy od ustalenia pułapu pensji.

Dudek jako junior wiecej zarabiał od seniorów w falubazie Uśmiech (nie wszystkich)
//odrzucone