2013-12-06, 20:41:31
Chciałbym porozmawiać na temat sytuacji ekonomicznej gry i możliwych modyfikacji.
Temat rozpoczęty w innym wątku ale sedno sprawy przeniosłem tutaj gdyż jest to właściwsze miejsce (za sugestią Jack`a)
Co do propozycji uzdrowienia finansów,podstawowa rzecz to:
- zablokowanie a wręcz wyeliminowanie wystawiania zawodników bootów. Aby nie powodować deflacji. To bardzo niebezpieczne zjawisko w ekonomii, które powoduje recesję a w grze marazm, stagnację.
- wprowadzenie zróżnicowanych wypłat w zależności od wartości skilli i promowanie multi skilli czyli:
gracz mający zawodnika o notach 90,90,90,60,60 zapłaci zdecydowanie wyższą wypłatę od gracza posiadającego: zawodnika o notach 78,78,78,78,78. To da możliwość manewrów i zastanowienia się czy warto pompować w jeden skill czy lepiej zrównoważona opcja kilku skilli.
Najłatwiej ustalic to tak iż pensja uzależniona jest od najwyższego skilla i w pewnym % dodana od pozostałych skilli. Przykład:
Gracz 1: 90,90,90,60,60
Pensja: za skill 90 - 20 tyś, drugi skill też 90 więc 50% od 20 tyś, trzeci skill też 90 więc 25% od 20 tyś, czwarty skill 60 więc: 15% od np. 5 tyś, 5 skill też 60 więc 5% od 5 tyś - co daje sumę: 20+10+5+0,75+ - 0,25 = 36 tyś tygodniówka za takie gracza
Gracz 2: 78,78,78,78,78
Pensja: za skill 78 - 10 tyś, drugi skill 78: 50% od 10 tyś, trzeci skill 78, 25% od 10 tyś, czwart skill 78, 15% od 10 tyś, piąty skill 78 czyli 5% od 10 tys. Suma: 10+5+2,5+1,5+0,5 = 19,5 tyś
Jak widać średnia ta sama a wypłata zdecydowanie inna. Wtedy jest wybór, tworzę killera na dany rodzaj toru ale płącę słono (skoro to gwiazda) czy lecę w sposób zbalansowany i tworzę zawodnika uniwersalnego.
Kwestia kibiców na meczu powinna być uzależniona od FAN clubu a to od passy drużyny i poziomu rozrywkowego. To rozwiąże problem opłacalności awansu do wyższej ligi.
Co do sponsorów tutaj trzeba by było pomyśleć jakie kwestie finansowe by wchodziły w grę. Nie mam tak na szybko pomysłu czy sposnsoring powinien przynosić ogólny zysk drużynie na poziomie 30% czy 50% ogólnych dochodów.
Temat rozpoczęty w innym wątku ale sedno sprawy przeniosłem tutaj gdyż jest to właściwsze miejsce (za sugestią Jack`a)
Co do propozycji uzdrowienia finansów,podstawowa rzecz to:
- zablokowanie a wręcz wyeliminowanie wystawiania zawodników bootów. Aby nie powodować deflacji. To bardzo niebezpieczne zjawisko w ekonomii, które powoduje recesję a w grze marazm, stagnację.
- wprowadzenie zróżnicowanych wypłat w zależności od wartości skilli i promowanie multi skilli czyli:
gracz mający zawodnika o notach 90,90,90,60,60 zapłaci zdecydowanie wyższą wypłatę od gracza posiadającego: zawodnika o notach 78,78,78,78,78. To da możliwość manewrów i zastanowienia się czy warto pompować w jeden skill czy lepiej zrównoważona opcja kilku skilli.
Najłatwiej ustalic to tak iż pensja uzależniona jest od najwyższego skilla i w pewnym % dodana od pozostałych skilli. Przykład:
Gracz 1: 90,90,90,60,60
Pensja: za skill 90 - 20 tyś, drugi skill też 90 więc 50% od 20 tyś, trzeci skill też 90 więc 25% od 20 tyś, czwarty skill 60 więc: 15% od np. 5 tyś, 5 skill też 60 więc 5% od 5 tyś - co daje sumę: 20+10+5+0,75+ - 0,25 = 36 tyś tygodniówka za takie gracza
Gracz 2: 78,78,78,78,78
Pensja: za skill 78 - 10 tyś, drugi skill 78: 50% od 10 tyś, trzeci skill 78, 25% od 10 tyś, czwart skill 78, 15% od 10 tyś, piąty skill 78 czyli 5% od 10 tys. Suma: 10+5+2,5+1,5+0,5 = 19,5 tyś
Jak widać średnia ta sama a wypłata zdecydowanie inna. Wtedy jest wybór, tworzę killera na dany rodzaj toru ale płącę słono (skoro to gwiazda) czy lecę w sposób zbalansowany i tworzę zawodnika uniwersalnego.
Kwestia kibiców na meczu powinna być uzależniona od FAN clubu a to od passy drużyny i poziomu rozrywkowego. To rozwiąże problem opłacalności awansu do wyższej ligi.
Co do sponsorów tutaj trzeba by było pomyśleć jakie kwestie finansowe by wchodziły w grę. Nie mam tak na szybko pomysłu czy sposnsoring powinien przynosić ogólny zysk drużynie na poziomie 30% czy 50% ogólnych dochodów.