#4
Co do opłacalności zakupów motocyklowych. Zależy na jakim szczeblu są baraże. Im wyższa stawka to wydaje się, że kupuje się zawodnikowi do 4 lub 5 sztuk, czyli 120 (150) tys. na zawodnika z pierwszej piątki.
Powiem tak, pomiędzy ligami są zróżnicowane stawki co do zarobku za mecz ligowy, niech raczej to będzie ten sam procent przeciętnego poziomu zarobku. Heniu, wydaje się, że propozycja stawki w wysokości 1/3 to zdecydowanie za mało. Zawsze, niezależnie od tego czy jechałem baraże czy nie, stałem na stanowisku by zarobki były zbliżone do ligi. Zakupione motocykle na pierwszy baraż w większości mogą okazać się nieprzydatne na rewanż i trzeba będzie kupować większość powtórnie.
Głosom zazdroszczącym "dodatkowego zarobku", to jest menadżer, kombinujcie zatem aby załapać się do barażu. Ja wolę osobiście awansować bezpośrednio albo spokojnie się utrzymywać, niż jeszcze się dodatkowo sprężać w weekend.
Szkoda tylko, że info o zużywaniu się motocykli w barażach pojawiło się tak późno, na kilka dni przed nimi. Można było to spokojnie trochę wcześniej ogłosić i przedyskutować. Teraz pojawia się sporo nerwów i niepotrzebnych tekstów, bo jak powszechnie wiadomo, prawie zawsze punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ktoś kto nie jedzie widzi zawsze tylko zarobek, a nie widzi zakupów. Poza ty, nie każdy ma odpowiednią liczbę gotówki aby dołożyć do zakupów, tym bardziej za pasem jest wybór obozu, więc trzeba mieć w granicach ~1mln na wyjazd. Trochę to info o zużywaniu spadło znienacka.
Może teraz dać wyższą stawkę i spokojnie ustalić w dyskusji zasady, aby jak się zacznie sezon móc wkalkulować ewentualny baraż w swój budżet. Uważam, że 1/3 stawki to zdecydowanie za mało, do tego zbyt nagle część drużyn została postawiona przed faktem dokonanym.