#1
Obecnie wszelkie zawody - poza a może nawet też - meczami ligowymi dają satysfakcję tylko silniejszym zespołom. Niby to oczywiste ale uważam, że tylko pozornie. Bo zobaczmy i pomyślmy, jaką satysfakcję można mieć prawie stale wygrywając 75 :15. Podobnie w innych zawodach hierarchia jest już niejako na wstępie z góry ustalona. Dlatego właściwie - bez urazy - wszystkie te rozgrywki są nudne, nie budzą zainteresowania a aktywność graczy ogranicza się w sporadycznych przypadkach do zmian nieco zużytego sprzętu na nowy lub zregenerowany ale tylko tam gdzie w meczach - na ogół tylko ligowych - siły są bardzo wyrównane czyli bardzo rzadko, sporadycznie.
Zmieniło by się to na zupełnie inną jakość gdyby osobista obecność w trakcie rozgrywek coś namacalnie znacznie częściej mogła zmienić i coś materialnie dać. Poważną barierą na drodze do zmiany obecnie istniejącego stanu rzeczy jest... i tu można by wymieniać w nieskończoność od mentalności starych konserwatywnych graczy do wielkich dysproporcji w umiejętnościach zawodników ale taka wyliczanka tylko tradycyjnie zaostrza konflikty pomiędzy starymi a nowymi naszymi drogimi kolegami więc skoncentrujmy się na czymś innym.

Co można zrobić aby każde zawody były ciekawe i warte osobistej obecności managera na meczu?

Wbrew pozorom to nie jest wcale takie trudne. Zanim zacznę wyliczać dodam tylko, że same idee pomysłów będą tylko ogólne a konkretne szczegóły, proporcje i wyliczenia pozostają poza moją domeną gdyż nie znam konkretnych założeń technicznych SW.
Aby mecz autentycznie przykłuwał uwagę gracz musi mieć przekonanie "graniczące z pewnością", że jego osobista obecność w trakcie rozgrywki ma namacalny wpływ na: 1) Wynik meczu, 2) Wynik finansowy, 3) Frekwencję, 4) Pozwala na pełną identyfikację z którymś z ulubionych graczy.

1) Aby mieć wpływ na wynik meczu trzeba mieć narzędzie. Takim narzędziem może być np. "pakiet taktyczny":

Taktyka w wyścigu

Chciałbym zaproponować abyśmy zastosowali w Speedway World pakiet taktyczny. Typu np. 1 jazda po małej, 2 jazda środkiem, 3 jazda po dużej, A jazda fair play, B jazda normalna, C jazda faul, I stała współpraca z partnerem, II sporadyczna współpraca z partnerem, III jazda indywidualna.
W przypadku pierwszej opcji np. zmiennie w różnym stopniu, zależne od długości toru, pogody, rodzaju toru.
W przypadku drugiej opcji związanie tego z zarówno skutecznością ataku, jak i prawdopodobieństwem wystąpienia upadku - wykluczenia czy nawet wypadku zależnie np. od doświadczenia albo może raczej znacznie bardziej od szczęścia a dodatkowo jednak też np. z drugiej strony z możliwością kar jak wykluczenie z jednego biegu, z całych zawodów, kilku meczy i wreszcie kar finansowych nakładanych na klub.
W przypadku trzeciej opcji wiązałaby się ona np. z jednej strony ze skutecznością pary a dokładniej z w sensie praktycznym zmniejszałaby skuteczność ( prędkość ) prowadzącego pary a zwiększała skuteczność ( szybkość ) drugiego zawodnika z pary.
Zaznaczam, że chodzi o wartości stosunkowo niewielkie co miałoby znaczenie praktyczne co najwyżej w meczach na styku o ile nastąpiłby prawidłowy- korzystny - optymalny dobór wszystkich parametrów.
Zalety: zwiększenie widowiskowości i zaangażowania graczy.
Przewidywania: spotęgowanie zainteresowania grą.
Zalecenia: przy ewentualnym wprowadzeniu należałoby wszystkim na początku przydzielić warianty środkowe każdej z opcji aby niejako zabezpieczyć interes niedoinformowanych.

Podane rozwiązania stanowią oczywiście tylko przykład, można znaleźć przecież i inne pomysły taktycznych łamigłówek, niemniej myślę, że brakuje w SW właśnie elementu taktyki.

2) i 3) Na wynik finansowy jako dodatkowy czynnik np. poprzez weryfikację fan clubu lub czynnik oddzielny mogłyby mieć wpływ w zależności od oceny i uznania GM_Arka takie zagadnienia jak: osobista obecność na meczu, zaciętość meczu czyli końcowa różnica punktowa ale też dodatkowo takie nowości jak: niewielkie nagrody dla 2 - 3 najlepszych zawodników w meczu, dla zawodnika z najlepszym czasem zawodów, dla najbardziej walecznego - z największą ilością mijanek i ewentualnie jakieś inne np. dla najmłodszego i najstarszego wiekiem, dla najbardziej doświadczonego i inne w zależności od pomysłowości i uznania.

4) Opcja wyboru
Chcę zaproponować prostą rzecz. Wprowadźmy dziewczyny w szeregi zawodników. Dla niektórych graczy - graczek ma to znaczenie. Należałoby to zrobić ze względu na odmienne zapatrywania innych grających - z opcją wyboru, którą zaznaczałby grający. Taka opcja wyboru będzie też dobra w przypadku obcokrajowców. Tak więc propozycja sprowadza się do wprowadzenia opcji wyboru typu: chcę lub nie chcę dziewczyn, obcokrajowców w składzie - czy tylko w szkółkach czy też w otrzymywanym na początku składzie niech zadecydują twórcy gry. Myślę, że to rozwiązanie na pewno nie zaszkodzi naszej grze.

Oczywiście pomysłowość nie zna granic i można by to jeszcze rozwijać ale nie za wiele na raz i poza tym i ta dawka może już być dla wielu dawką zbyt poważną więc poczekajmy na opinie.